Strul strul och ännu mera struuuul.
För en vecka sen ungefär skrev jag om W850i-kunden som det bara strulade för hela tiden. Segt som fan. För er som följde den medryckande historien så har jag upplösningen här i kort:
*Robin ringde Anovo Nordic AB angående en ny backup på telefonen
*Anovo lovade Robin att de skulle fixa det och sedan mejla Robin
*Kundens mamma ringer tre gånger om dagen, hon börjar förstå att det är serviceverkstaden som är knäpp, inte jag.
*Anovo skickar inget mejl, har fortfarande 1 vecka senare inte fått något.
*Kundens mamma ringer och säger att de har skrotat den gamla mobilen och att Anovo AB skyller allting på Audio/video i Nyköping. Helt sinnesjukt. Kundens mamma håller med.
Robin är asförbannad på Anovo för att de bara skyller ifrån sig. Är allmänt dåliga förövrigt.
Anovo har gjort följande med denna kund:
Tagit emot den och inte hittat något fel 2 gånger
Gjort en felaktig backup 1 gång (fattade inte min beskrivning längre ner kanske?)
skrotat en telefon som inte skulle skrotas
Audio/video Nyköping (Robin) har gjort följande rätt:
Skickat telefonen 2 gånger med ett legitimt fel (enl. Sony Ericsson själva)
Skickat den på backup 1 gång med texten "ALLT SKA FÖRAS ÖVER DVS TELEFONBOK, MUSIK, BILDER. ALLT!"
Ringt säkert 100 gånger till nått pucko på Anovo som vi kan kalla "Kurt-Arne", han lovar mig en sak och kundens mamma en helt annan och sedan skyller "Kurt-Arne" allt på mig.
Kunden har hämtat sin telefon utan nygjord backup, inte glad men hon hade pajjat lånetelefonen så jag hade lite "leverage" :)
Slutsats:
SKICKA ALDRIG EN TELEFON TILL ANOVO, ENGSTRÖM TELECOM ÄR HUNDRATUSEN GÅNGER BÄTTRE!
Maila länken till Anovo (när du har slutat)