Teater, kött och paintball.

Igår var jag på teater på Stockholms stadsteater. Det bjöds på "Petra von Kants bittra tårar" Med Pia Johansson i huvudrollen samt andra kändisar som jag inte vet namnet på. Den var bra faktiskt. Pia Johansson är ju helt otippat en skitgrym skådis.

Efter teatern hade jag och mina jobbarkamrater bokat bord på Jensen's Böfhus. Där kan man äta kött. Och det gjorde jag. Och Världens starkaste man som även han gillar Böfhus. Undra hur många huvudrätter han beställde egentligen.

Jag brukar vara rätt nojjig för att parkera min bil i sthlm och alla brukar driva med mig för att jag är så rädd om mina grejor. Så nu insisterade jag på att lämna min bil på Kungsholmen för att bara ta en bil till teatern. Sagt och gjort. Och vad hade hänt när vi kom tillbaka till "jobbilen". Jo, någon hade pepprat paintballkulor över bilfan. Tur att man är nojjig ibland. Det gick dock bort. Man skulle dock gärna vilja ha tag på de som skjuter paintball på en bil som står på handikapparkering med tillstånd. Gör man så? Man gråter ju inombords ibland över hur idiotiska människor det finns...
Någon dag lovar jag att jag ska ta sådana "människor" i örat och ge dem den uppfostran deras "föräldrar" aldrig lyckades med.

Nej. Nu hamnar jag OT, som det så fint heter.

Ikväll blir det Linköping igen och tillbaka till verkligheten. Har jobbat så sjukt mycket på senaste tiden vilket är kul såhär i efterhand och jättekul när lönen kommer. Det blir in på resekontot. Japan eller USA? Vem vet? Beror på om någon kan/vill följa med till Japan. Annars ska jag äntligen, inte en dag för tidigt boka en resa till min kära syster i San fransisco. Skandal att jag inte varit där tidigare faktiskt. Men läge har aldrig uppstått. Man har som bekant antingen pengar eller tid, inte båda. Men ibland blixtrar det till.

På onsdag skall jag prova ut min nya uniform. Ska bli lite kul. I mars bär det av till Eksjö för ett späckat schema innehållande mycket skytte de första veckorna. Även lite juridik och självskydd. Ska bli grymt kul.


Insats mot folkmassa.



Nu skall jag tvätta, titta på film samt dricka lite kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0